Usein kysyttyä

  • Mikä on Clark?
    • Clark on kuluttajalle suunniteltu palvelu, jonka avulla pystyt kätevästi hallinnoimaan omaa talouttasi tietokoneella, tabletilla ja matkapuhelimella. Katso tarkempi esittely Tutustu-sivuilta.
  • Miten otan palvelun käyttöön?
    • Palveluun voit rekisteröityä sekä verkkosivuilla, että mobiilisovelluksessa. Rekisteröinti vie vain muutaman sekunnin. Voit rekisteröityä Facebookin tai sähköpostin avulla.
  • Onko palvelu turvallinen?
    • Clarkin turvallisuutta voi verrata verkkopankkisi turvallisuuteen. Turvallisuus on meille suomalaisena yrityksenä ensi arvoisen tärkeää ja siksi kaikki liikenne palvelussa tapahtuu suojattuja SSL-yhteyksiä käyttäen. Auditoimme jatkuvasti palvelumme tietoturvallisuutta, jotta voimme taata käyttäjillemme turvallisen toimintaympäristön.
  • Mitä palvelu maksaa?
    • Palveluun rekisteröityminen ja sen käyttö on ilmaista.
  • Mitä tarkoittaa henkilökohtainen laskutusosoite?
    • Palvelumme luo sinulle rekisteröityessäsi automaattisesti henkilökohtaisen laskutusosoitteen, jonka avulla voit tilata laskuja ja dokumentteja palveluun. Laskutusosoite on niin sanottu sähköpostialias sekä verkkolaskuosoite, joiden avulla yritykset kohdistavat lähettämänsä tiedot oikealle henkilölle. Laskutusosoitteet löydät omasta profiilistasi.
  • Miten saan laskuni palveluun?
    • Laskujen keskittämiseen tarjotaan useita eri vaihtoehtoja, joiden avulla varmistamme, että saat kaikki laskusi palveluumme:

      1. Voit antaa hyväksynnän laskujen keskittämiseen. Tällöin kaikkien Clarkin yhteistyökumppanien kautta kulkevat laskut reititetään automaattisesti palveluun. Ei ole siis väliä, oletko saanut laskut ennen sähköpostilla, verkkolaskuna tai kirjelaskuna.

      2. Jos laskuttava yritys ei kuulu vielä yhteistyökumppani verkostoomme, voit käyttää henkilökohtaista laskutusosoitetta, jonka löydät omasta profiilistasi. Voit ilmoittaa verkkolaskuosoitteesi tai sähköpostialiaksen, jolloin laskut ohjautuvat palveluun.

      3. Kirjelaskut pystyt lisäämään Mobiilisovelluksen kameran ja viivakoodinlukijan avulla.
  • Miten voin maksaa laskuni palvelussanne?
    • Clarkissa laskut maksetaan kätevästi vain vahvistamalla maksut. Maksut toteutetaan pankkikorttisi kautta. Verkkopalvelussa on myös mahdollista maksaa laskut verkkopankin kautta.
  • Korttimaksamisen hyödyntäminen vaatii korttitietojen tallentamista. Onko tämä turvallista?
    • Clark ei koskaan tallenna korttitietojasi vaan korttitiedot tallentuvat PCI DSS –sertifioidun yhteistyökumppanimme järjestelmään. PCI DSS –standardi on kansainvälisten korttiyhtiöiden luoma ja velvoittama tietoturva- ja laatustandardi kaikille maksukorttitietoja käsitteleville osapuolille.
  • Toimiiko kaikkien pankkien maksukortit sovelluksessa?
    • Valitettavasti kaikkien pankkien kortit eivät vielä tällä hetkellä toimi palvelussa. Seuraavien pankkien maksukortit toimivat Nordea, DanskeBank, Op ja Aktia.
  • Miksi palvelustanne saa bonusta?
    • Yksinkertaisuudessaan haluamme palkita käyttäjiämme ja kannustaa helpottamaan oman talouden hallintaa. Bonusta maksetaan 0,3 % jokaisen laskun loppusummasta sekä suosittelusta ja muista palvelun ominaisuuksien käytöstä.
  • Mikä on bonuksen miniminosto?
    • Bonuksen miniminosto on 10 euroa.
  • Kuinka paljon bonuspiste on euroissa?
    • Sata (100) bonuspistettä vastaa yhtä (1,00) euroa.
  • Mihin bonuksen voi käyttää?
    • Voit nostaa bonuksen omalle pankkitilillesi. Bonuksen siirrossa menee normaalisti 2-6 pankkipäivää.
  • Toimiiko mobiilisovelluksenne kaikissa puhelimissa?
    • Mobiilisovelluksemme toimii kaikissa Android- ja IOS-käyttöjärjestelmän omaavissa puhelimissa.
  • Unohdin käyttäjätunnuksen/salasanani. Miten saan uuden?
    • Mikäli muistat käyttäjätunnuksesi tai sähköpostiosoitteen, jolla kirjauduit palveluun, voit palauttaa salasanan Unohditko salasanasi -napista. Tällöin saat sähköpostiisi ohjeet salasanan palauttamisesta. Muuten ole yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.
  • Yhteystietoni ovat muuttuneet, tarvitseeko niitä ilmoittaa Clark -palveluun?
    • Kyllä. Kirjautuessasi sisään pääset profiilista muuttamaan yhteystietojasi.
  • Miten voin lopettaa palvelun käytön?
    • Tietojesi poistaminen ja palvelun käytön lopettaminen onnistuu, kun ilmoitat meille siitä sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@clark.fi.
  • Mitä teen, jos sovellus ei aukea?
    • Varmista, että puhelimesi käyttöjärjestelmäpäivitykset ovat ajan tasalla. Vanhemmat käyttöjärjestelmät eivät aina tue sovellusten uusimpia versioita. Tarkista myös, että Clark-sovelluksen päivitykset ovat kaikki tehtynä. Sovellusta päivittämällä varmistat, että sinulla on aina uusimmat ominaisuudet käytettävissäsi.
  • Tein verkkokauppaostoksen, mutta tililläni ei näy bonusta. Miten saan bonuksen?
    • Jos bonuksesi ei kirjaudu tilillesi yhden arkipäivän kuluessa, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.

      Verkkokauppaostosten kirjautumiseen vaikuttaa moni asia ja olemme tähän listanneet syitä, miksi bonus on saattanut jäädä kirjautumatta:

      1. Kauttamme ei ole siirrytty kauppaan ennen tilauksen vahvistamista.

      2. Kaikki verkkokaupat eivät maksa bonusta, jos olet käyttänyt tilatessasi alennuskoodia tai muuta lisäetua.

      3. Olet ensin klikannut jonkin toisen kanavan linkkiä siirtyäksesi ks. verkkokauppaan. Verkkokauppojen evästeet ovat aktiivisia yleensä noin 24 tuntia, joten jos olet siirtynyt muun toimijan linkistä verkkokaupan sivulle, heidän eväste on aktiivisena.

      4. Tilaus tai varaus on peruttu tai palautettu.

      Jos bonuksesi on jäänyt kirjautumatta syystä tai toisesta, ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pyrimme jäljittämään ostoksen jälkikäteen.
  • Mikä on eväste ja miksi ne pitää sallia?
    • Eväste (eng. Cookie) tarkoittaa tiedon jyvää, jonka avulla tunnistetaan mistä liikenne verkkokauppaan tulee. Evästettä ei tarvitse pelätä se ei kerää tietokoneeltasi mitään tallennettua tietoa. Jos evästeitä ei sallita, ei verkkokaupalle tule tietoa, miltä sivulta on siirrytty heidän sivulle.
  • Minulla on bonuksia tililläni, mutta en saa siirrettyä niitä pankkitililleni. Mitä teen?
    • Verkkokaupoista tai tarjouksista saadut bonukset kirjautuvat tilillesi ensin lukittuna. Bonus vapautuu käyttöösi, kun verkkokauppa on maksanut meille bonuksen. Jos olet tätä ennen esimerkiksi peruuttanut tai palauttanut tilauksesi, bonuksesi peruuntuu myös.
      ​Jos tiedät, ettei tämä ole syynä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@clark.fi), niin selvitämme miksi siirto ei onnistu.
  • En saanut ensimmäisestä verkkokauppaostoksestani 5 € bonusta. Mitä teen?
    • Ole yhteydessä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@clark.fi). Bonukset kirjautuvat sinulle automaattisesti, mutta joskus automatiikka saattaa pettää ja bonus voi jäädä kirjautumatta.
  • Miksi pankkitililläni näkyy 0,10 € varaus palvelustanne?
    • Kun lisäät Debit- eli pankkikortin palveluumme, teemme kortilta varauksen, jolla testaamme sen toimivuuden. Kyseessä on kuitenkin vain varaus, emmekä veloita tililtäsi mitään ja varaus poistuu yleensä 1-2 pankkipäivän kuluttua.
  • Mitä tarkoittaa, kun kortilla maksaessa tulee ilmoitus Virhe: 200 Authorization failed?
    • Jos sinulle tulee kyseinen ilmoitus, tarkista, että olet sallinut verkkokauppaostokset kortillasi ja, että käyttämälläsi kortilla on katetta. Nämä ovat yleisimmät syyt ilmoituksen tulemiseen.
  • Miten saan lisättyä dokumenttini palveluun?
    • Dokumentit saat lisättyä kätevästi mobiilisovelluksen avulla, ottamalla kuvan ks. dokumentista esimerkiksi takuukuitista. Käyttämällä henkilökohtaista laskutusosoitettasi, pystyt tilaamaan dokumentit suoraan palveluun esimerkiksi palkkakuitit.
  • Kauanko dokumentit ovat tallessa palvelussanne?
    • Vähintään 5 vuotta.
  • Voinko valita eri kielen palvelussanne?
    • Palvelumme mobiiliaplikaatiota on mahdollista käyttää kolmella eri kielellä: Suomi, Ruotsi ja Englanti. Verkkopalvelumme toimii tällä hetkellä vain Suomeksi.
  • Mitä oikeuksia minulla on tietosuojalain mukaan koskien tietojani?
    • EU:n tietosuoja-asetuksen mukaan rekisteröidyllä on oikeus:
      • Tarkistaa, oikaista tai täydentää, tai poistaa rekisteriin merkittyjä tietoja
      • Rajoittaa tai vastustaa käsittelyä
      • Siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
      • Tehdä valitus valvontaviranomaiselle
    • Tarkemmat tiedot löydät tietosuojaselosteestamme. Mahdolliset kysymykset voit esittää tietosuojavastaavallemme osoitteeseen jarno.henriksson@clark.fi

  • Mitä hyötyä on sormenjälkitunnistautumisella?
    • Voit halutessasi määrittää sormenjälkitunnistuksen aplikaatioomme, jolloin voit kätevästi vahvistaa maksut. Sormenjälkitunnistus on mahdollista niillä mobiililaitteilla, joissa on biometrinen tunnistautumisjärjestelmä. Niin kuin kaikki palvelussamme, voit itse valita käytätkö tätä ominaisuutta vai et.